اصلی ترین راه درمان شپش موی سر

مقالاتاصلی ترین راه درمان شپش موی سر

نوعی حشره انگلی است که برروی سر، مژه و ابروها یافت می شودو وزانه چندین بار از خون انسان استفاده کرده . این حشره نمی تواند مدت زیادی بدون تماس با پوست بدن زنده بماند و فقط از طریق تماس مستقیم منتقل می شود. شپش مو

شپش مو
بیشتر در کودکان خردسال و مهدکودک و در کودکان دوران ابتدایی شیوع دارد. این بیماری با تماس نزدیک سر و به اشتراک گذاشتن کلاه، شانه، روسری و سنجاق بین کودکان منتشر می شود و وقتی کودک مبتلا شود بقیه افراد خانواده نیز در معرض خطر ابتلا قرار می گیرند.  هرچند شپش سر مشکلی خطرناک نیست، اما می تواند باعث خارش شدید و غیرقابل تحمل شوند.

اصلی ترین راه ابتلا به شپش موی سر چیست؟

تماس مستقیم با لباس و رختخواب فرد مبتلا اصلی ترین  راه ابتلا است.

استفاده از کلاه و روسری فرد مبتلا

چطور متوجه شپش در موی سر بشویم؟

خارش شدید و آزاردهنده سر

برجستگی های کوچک و قرمز برروی سر، گردن و شانه ها

ذره های سفید بسیار شبیه به شوره سر  برروی پایه ی موها که بسختی کنده می شوند

شپش موی سر

راه های درمان شپش موی سر

 درمان شپش موی سر

۱- ۲۵ گرم نعناع را با ۲۵ گرم میوه سرو کوهی و ۱۰ عدد میخک و ۱۰ عدد برگ عرعر را به مدت ۲۰ دقیقه در سرکه بجوشانید و بعد از ولرم شدن از صافی رد کنید و موهایتان را به ان آغشته سازید و اجازه دهید تا ۱ ساعت بر روی موهایتان بماند و سپس موها را شانه بزنید.

۲- داروی امیلا ،دارویی هست که برای درمان شپش و رشک بسیار موثر هست و تمام شپشها با یک بار یا حد اکثر ۲ بار مصرف از بین میروند

فرستادن پیام ...
تماس با کارشناسان فروش از طریق واتساپ
با سلام، به پشتیبانی شرکت عطارد سبز خوش آمدید، در حال حاضر با کارشناسان ما در ارتباط هستید ... در صورت تمایل پیام بفرستید.