درمان سستی و لاغری بدن

مقالاتدرمان سستی و لاغری بدن

گوشت:
پیامبر (ص) می‌ فرمایند: «اللحم سید الطعام فی الدنیا والآخره».
«گوشت سید غذاها در دنیا و آخرت است».
در بیشتر روایات توصیه‌ شده هر سه روز یک‌ بار گوشت مصرف شود ولی در روایتی هم هفته‌ ای یک‌ بار آمده. امام صادق (ع) می‌ فرمایند: «وکلوا اللحم فی کل اسبوع، ولا تعودوه أنفسکم وأولادکم، فإن له ضراوه کضراوه الخمر، ولا تمنعوهم فوق الاربعین یوما، فإنه یسئ اخلاقهم».
«هفته‌ ای یک‌ بار گوشت بخورید و خود و فرزندانتان را به گوشت عادت ندهید زیرا اعتیاد آور است مانند خمر (شراب) و بیش از چهل روز خوردن گوشت را ترک نکنید زیرا سبب می‌ شود که اخلاق بد شود».
 
شیر:
در روایت آمده: «کنت عند أبی عبد الله (ع) فقال له: رجل وأنا أسمع: جعلت فداک إنی أجد الضعف فی بدنی فقال له: علیک باللبن، فإنه ینبت اللحم ویشد العظم».
«نزد امام صادق (ع) بودم، مردی به امام عرض می‌ کند من ضعف دارم، امام فرمودند شیر بخور زیرا شیر گوشت می‌ رویاند و استخوان را تقویت می‌ کند».
بهترین غذا شیر است مخصوصاً شیر گاو، زیرا پیامبر (ع) هر غذایی که برای ایشان می‌ آوردند، می‌ خوردند و پس از حمد و سپاس خدا می‌ فرمودند که خدایا در این غذا به ما برکت بده و غذای بهتری به ما بده، اما وقتی شیر می‌ خوردند از خدا برکت می‌ خواستند و دعا می‌ کردند خدا به ما بیشتر بده.
 
سویق:
در روایت آمده: «السویق ینبت اللحم ویشد العظم».
«سویق سبب روییدن گوشت در بدن می‌ شود و استخوان را تقویت می‌ کند».
امام صادق (ع) می‌ فرمایند: «شرب السویق بالزیت ینبت اللحم ویشد العظم، ویرق البشره ویزید فی الباه».
«خوردن سویق با روغن‌ زیتون سبب روییدن گوشت می‌ شود و استخوان را تقویت می‌ کند و پوست بدن را لطیف می‌ کند و عمل هم‌ بستر شدن را زیاد می‌ کند».
سویق چه خشک مصرف شود و چه با روغن، سبب روییدن گوشت و تقویت استخوان می‌ شود. در روایات تأکید شده که به بچه‌ ها سویق داده شود.
 
برگ چغندر:
خواص برگ چغندر زیاد است و فراوان سفارش شده، امام رضا (ع) به احمد بن ابی نصر فرمودند: «یا أحمد کیف شهوتک للبقل؟ – فقلت: إنى لاشتهى عامته، قال: فإذا کان کذلک فعلیک بالسلق، فانه ینبت على شاطئ الفردوس، وفیه شفاء من الادواء، وهو یغلظ العظم، و ینبت اللحم …».
«ای احمد علاقه تو به سبزی چگونه است، پاسخ داد من همه سبزی‌ ها را دوست دارم، امام فرمودند اگر این‌ گونه باشد برگ چغندر بخور زیرا این در کنار رود بهشت می‌ روید و در آن درمان دردها است و استخوان را درشت می‌ کند و گوشت می‌ رویاند …». برگ چغندر خشک هم باشد همین خواص را دارد.

فرستادن پیام ...
تماس با کارشناسان فروش از طریق واتساپ
با سلام، به پشتیبانی شرکت عطارد سبز خوش آمدید، در حال حاضر با کارشناسان ما در ارتباط هستید ... در صورت تمایل پیام بفرستید.